- Notice
-
Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se namestijo na vaš računalnik.Nekateri piškotki so potrebni, da stran deluje normalno, drugi za lažjo uporabo spletne strani.Ali se za boljše delovanje spletne strani strinjate z njihovo uporabo?
POGOJI ZA PRIDOBITEV DIMNIKARSKIH LICENC
Spoštovani
V Zakonu o dimnikarskih storitvah (ZDimS, UR. list številka 68/19), v 9. Členu "dimnikar" je pod točko 2. določeno (prepis):
" Licenco za izvajanje dimnikarskih storitev se izda osebi, če izpolnjuje naslednje pogoje:
- da je opravila izobraževanje po predpisanem programu za pridobitev ustrezne izobrazbe ali kvalifikacije:
- dimnikar, dimnikarski mojster,delovodja, okoljevarstveni tehnik ali
- ima najmanj visoko strokovno izobrazbo ali izobrazbo po študijskem programu prve stopnje s študijskih področij, ki spadajo v ožje področje tehnika ali ožje področje arhiktekture, urbanizem in gradbeništvo pri čemer potrebuje eno leto delovnih izkušen na terenu na področju dimnikarstva ( konec prepisa):"
Ugotovitev:
Kot prvo je možno ugotoviti, da je izdajanje licenc brez predhodnega dodatnega izobraževanja povsem nesmiselno in brezpredmetno, saj bi dimnikarji svojo kvalifikacijo lahko izkazovali s samim spričevalom o pridobljeni kvalifikaciji in osebnim dokumentom. Odpira se vprašanje, čemu je sploh potrebno dodatno izobraževanje, če bodo dimnikarji osem let lahko opravljali dimnikarske storitve brez dodatnega izobraževanja. To je tako kot, da bi dobil potrdilo za šoferski izpit brez dokazila o poznavanju cestno prometnih predpisov.
Po obstoječem usmerjenem šolskem programu izobraževanja za pridobitev ravni zahtevnosti izobrazbe ne obstaja več kvalifikacija dimnikarski mojster In delovodja. To kvalifikacijo je bilo možno pridobiti pred 40-mi leti , kar pomeni, da bi vsi ti mojstri in delovodje že zdavnaj brez benificirane delovne dobe morali biti upokojeni in v zakonu ta kvalifikacija ne bi smela več biti imenovana.
Še večja ne logičnost je zapisana v drugem pogoju, da mora "inžinir" (VI. in VII. ravni zahtevnosti) za pridobitev naziva dimnikar, pri KV dimnikarju (III. ali IV. stopnja zahtevnosti) opraviti eno leto delovnih izkušenj ali 2048 delovnih ur za ometanje in čiščenje dimnikov in malih kurilnih naprav. Ta pogoj bi zadostoval za dimnikarske kandidate z II. stopnjo zahtevnosti plus dodatno izobraževanje. Za šoferja "B kategorije", pa se lahko usposobiš v cca 40 urah. Po še obstoječem koncesijskem sistemu, pa dimnikarske storitve lahko opravljajo tudi priučeni dimnikarji brez dodatnega izobraževanja. Dolžnosti dimnikarja, pa so prepisane iz stare "koncesijske" zakonodaje.
To je tako kot, da bi se učitelj moral za praktično delo usposabljati pri učencu. Učitelj bi učenca naučil zakaj je potrebno čiščenje kurilnih naprav in kako se to izvaja nato bi dimnikar učil učitelja kako se ometa dimnik in mala kurilna naprava. V predpisanem dodatnem izobraževanju, pa bi ponovno učitelj izobraževal dimnikarja. Po sedanjem sistemu izobraževanja se praktični del usposabljanje izvaja v izobraževalnih ustanovah.
Po obstoječem programu izobraževanja mora mentor imeti najmanj enako ali višjo strokovno izobrazbo od praktikanta.
Torej gre za zelo pretiran in ne usklajen pogoj s sedanjim izobraževalnim sistemom. Sprašujemo Ministrstvo za okolje in prostor zakaj pogoj za pridobitev dimnikarske licence ni usklajen z Ministrstvom za šolstvo in izobraževanje in kje je bilo Ministrstvo za šolstvo in izobraževanje, ko se je zakon sprejemal ?
Vprašanje je tudi zakaj s srednjo strokovno ( peta raven zahtevnosti) in srednjo poklicno izobrazbo (IV. raven zahtevnosti) - strojne ali elektro stroke se ne more pridobiti pogojev za pridobitev dimnikarske licence. Po drugi strani, pa lahko opravljajo zahtevnejša vzdrževalna dela na vseh energetskih napravah in so po predhodnem izobraževanju pri proizvajalcu kurilne naprave pooblaščene osebe. Dimnikarji, pa lahko po dekretu dimnikarskega zakona brez pooblastila in izobraževanja pri proizvajalcu naprave, posegajo v vse kurilne naprave tudi v garancijskem roku, kar je popolnoma nesprejemljivo. Po "Pravilniku o strokovnem usposabljanju in preizkusu znanja za upravljanje in vzdrževanje energetskih naprav " ( Ur.l. štv. 41/2009) lahko strojni in elektro tehniki (v. raven zahtevnosti) z dodatnim izobraževanjem in preizkusom znanja lahko vodijo velike energetske objekte v industriji in nadzorujejo dimnikarje pri čiščenju kurilnih naprav-kotlov. Dimnikarji, pa pri opravljanju dodatnega izobraževanja ne opravljajo preizkusa znanja, temveč potrebujejo samo potrdilo o udeležbi ( plačani kotizaciji).
Dodatno izobraževanje za dimnikarje in povečanje mobilnosti tehničnega kadra bi bilo potrebno vezati in izvesti po modelu "Pravilnika o strokovnem usposabljanju in preizkusu znanja za upravljanje in vzdrževanje energetskih naprav (kamor sodi tudi čiščenje). Tudi male kurilne naprave so energetske naprave, le manjše toplotne zmogljivosti zato je povezanost, oziroma model še kako upravičen in optimalen, le pogoji bi bili lahko manj zahtevni. Poglejmo si primerljiv primer kot je " Upravljalec kotlovskih naprav" za katerega se lahko usposobijo vsi poklici IV. ravni zahtevnosti, strojne ali elektro stroke, ki so opravili tri mesečno praktično usposabljanje pod mentorstvom že usposobljenega upravljalca kotlovskih naprav in opravljenem eno tedenskem dodatnem izobraževanju in uspešnim pismenim in ustmenim preizkusom znanja. Periodični preizkusi znanja se opravljajo vsako 5. leto. Pod enakimi pogoji bi za opravljane dimnikarskih storitev lahko bilo dostopno delo vsem KV poklicem strojne in elektro stroke, saj je ometanje in čiščenje malih kurilnih naprav po zahtevnosti nižjega tehničnega nivoja. Vsekakor bi bilo smiselno in potrebno, da bi se omogočilo čiščenje enostavnejših malih kurilnih naprav (kot so peči na tekoča in trda goriva) lastnikom in uporabnikom malih kurilnih naprav, ki bi potrebovali mogoče, le enodnevni seminar.
Optimalno bi bilo, da bi izobraževanje izvajala Zveza energetikov Slovenije, ki ima za to že izdelano organizacijo, prostore in predavateljski kader, ki bi ga mogoče bilo potrebno le malo dopolniti.
Kristalno jasno je, da bi za izboljšanje varstva okolja, javnega zdravja, požarne varnosti, varstva premoženja in energetske učinkovitosti malih kurilnih naprav ( javni interes), naštete naloge v 13. členu zakona, bilo potrebno razdvojiti na gospodarsko dejavnost in javni interes. V gospodarsko dejavnost bi sodilo ometanje in čiščenje dimnikov in kurilnih naprav (2. 4. in 6 točka 13. člena zakona o dimnikarski dejavnosti), ki bi jih izvajali dimnikarji. V Javni interes bi sodile zahtevnejše storitve kot so pregledovanje, meritve, svetovanje in preverjanje skladnosti ( (1. 3. 5. In 7. točka 13. člena zakona o dimnikarski dejavnosti) kar bi opravljali "inžinirji" in tehniki tehničnih smeri (ENERGETSKI INŠPEKTORJI) z dodatnim izobraževanjem in preizkusom pismenega in ustmenega znanja po programu , ki ga predpiše minister za okolje in prostor. Financiranje javnega interesa bi se moralo pokrivati iz državnega proračuna, oziroma ekoloških dajatev. V kolikor se želi izboljšati ekologija in racionalna raba energije bi se zakon moral preimenovati v Zakon o izboljšanju ekologije in rabe energije v malih kurilnih napravah. Če pa želimo samo zaščititi interese dimnikarskih družb in Ministrstva za okolje in prostor, potem zakon ima že ustrezen naslov.
Pogoje za pridobitev dimnikarskih storitev bi bilo potrebno takoj še pred izdajo prvih dimnikarskih izkaznic spremeniti in dopolniti. Dopolnitev zakona in pripravo za izobraževanje je mogoče speljati v dveh mesecih in dodatno izobraževanje za obstoječe dimnikarje v treh mesecih. Izdajanje licenc je le formalni upravni postopek, ki bi ga bilo možno izvesti v enem mesecu, da bi se dosegli roki sprejeti v dimnikarski zakonodaji.
Očitno je tudi novi zakon o dimnikarskih storitvah napisan po meri in dogovoru z obstoječimi dimnikarskimi družbami in dimnikarji z namenom preprečiti mobilnost tehničnega kadra, kar ne bo prineslo sprememb na bolje in napredka. Brez predlaganih sprememb ni mogoče pričakovati izboljšanja javnega interesa in bo zgrešen osnovni cilj izboljšanja varstva okolja, požarne varnosti, varstva javnega zdravja in premoženja, ter energetske učinkovitosti malih kurilnih naprav. To je dokazal 12 letni koncesijski sistem, ki je v osnovi tehnike opravljanja dimnikarskih storitev enak kot licenčnemu sistemu v sprejetem zakonu ZDimS Ur. list štv. 68/16.
Novo mesto 16.12 2016.
Član VCP Dimnik: MARKO Rudman
Zadnje objave
- 7.4.2018, ZAHVALA MINISTRICI NA ČAKANJU!
- 8.3.2018, SPORNOST DIMNIKARSKE ZAKONODAJE
- 4.3.2018, Koalicija za demokratično Slovenijo
- 27.2.2018, Članek v časopisu Finance
- 12.2.2018, Dimnikarska uredba ministrice Irene Majcen iz DeSUS upokojence spravlja pod prag revščine
- 11.2.2018,NA LAHEK NAČIN DO USPOSOBLJENOSTI IN DIMNIKARSKIH LICENC
- 10.2.2018,SPOROČILO LASTNIKOM MALIH KURILNIH NAPRAV IN SLOVENSKI JAVNOSTI
- 3.2.2018, ZAKON O DIMNIKARSKIH STORITVAH NE ZAGOTAVLJA VARNEGA OBRATOVANJA MALIH KURILNIH NAPRAV
- 16.1.2018, Izjava za javnost 2018
- 18.1.2018, Nujno sporočilolastnikom in uporabnikom malih kurilnih naprav
- 8.1.2018, Časovno tehnični normativi
- 7.1.2018, Nujno sporočilo lastnikom in uporabnikom malih kurilnih naprav
- 15.12.2017, MIMISTRSTVO ZA OKOLJE IN PROSTOR BOGATO OBDARILO DIMNIKARJE
- 14.12.2017, Stare peči bodo prepovedali
- 7.12.2017, Ignoranca MOP in neučinkovitost inšpekcujskih služb
- 6.12.2017, Ropanje lastnikov malih kurilnih naprav
- 10.12.2017, Kvaliteta dimnikarskih storitev
- 22.11.2017, Zahteva za ukinitev nepotrebnih evidenc, pregledov in meritev emisij
- 15.10.2017, Obvestilo
- 19.9.2017, Podražitve dimnikarskih storitev
- 8.9.2017, Prenehanje veljavnosti sklepa o ceniku dimnikarskih storitev
- 30.8.2017, Dvig dimnikarskih cen
- 28.8.2017, Plača voznika avtobusa in plača dimnikarja
- 21.8.2017, Dimnikarska reforma
- 21.8.2017, Ekonomska svoboda v Sloveniji
- 16.8.2017, Kako Vlada Mira Cerarja odira državljane
- 11.8.2017, Posvet na MOP-u, dimnikarske storitve
- 11.8.2017, Vlada oderuško podražila dimnikarske storitve
- 1.6.2017, Pomanjkljivosti novega dimnikarskega zakona
- 8.5.2017, Pripombe na osnutek uredbe o pregledih in .....
- 7.5.2017, Pripombe na uredbo o pregledih.....
- 2.5.2017, Kako v bodoče organizirati preglede in meritve malih kurilnih naprav
- 2.5.2017, Kaj vse naj bi določala uredba o pregledih, čiščenju in meritvah na malih kurilnih napravah
- 2.5.2017, Pripombe na podzakonske predpise s področja dimnikarskih storitev
- 2.3.2017, Tega dimnikarji od vas ne smejo zahtevati
- 11.2.2017, Prilagojeno določenemu lobiju
- 9.2.2017, Zgodba lastnika kurilne naprave iz Maribora
- 7.2.2017, Zgrešeni cilj varstva okolja
- 4.2.2017, Seznam dimnikarskih družb
- 31.1.2017, Iskanje izvajalca dimnikarskih storitev
- 7.1.2017 Nujno sporočilo
- 6.1.2017 - Izbira dimnikarja
- 19.12.2016, Predlog MOP-u
- 8.12.2016, obračun dimnikarskih storitev po novem letu
- 7.12.2016, Dimnikarske storitve po novem letu
- 25.11.2016, Podaljševanje dimnikarskih koncesij
- 6.11.2016 Analiza protokola za merjenje emisij
- 26.10.2016, Glasovanje v DZ o Dimnikarskem zakonu
- 25.10.2016, Sprejet dimnikarski zakon
- 24.10.2016, Povezanost inšpekcij in dimnikarskih družb
- 20.10.2016, Sporočilo za javnost 45
- 19.10.2016, Dopis pravosodnemu ministru in ministrici za notranje zadeve
- 18.10.2016, 105 seja Vlade
- 14.9.2016, Slovenija je "biser Evrope"
- 12.9.2016, Ugotovitve civilnih iniciativ in hrvaški cenik dimnikarskih storitev
- Stališča CI
- 11.9.2016 Avstrijski cenik dimnikarskih storitev
- 9.9.2016, posnetek seje odbora za infrastrukturo, okolje in prostor
- 1.9.2016, Predlog izboljšav
- 6.9.2016 Obrazložitev pripomb na dimnikarski zakon
- 11.7.2016, Javno pismo Predsedniku Vlade
- 7.7.2016, Skupna izjava za javnost
- 9.6.20116, Dimnikarski zakon legalna kraja
- 29.4.2016, Sporočilo št.37
- 23.4.2016, Sporočilo 35
- 23.4.2016 Sporočilo št.34
- 31.3.2016, Murski val
- 21.3.2016, Javna razprava
- 24.3.2016, Pripombe na dimnikarski zakon
- 6.3.2016 Pregled kurilnih naprav
- 21.2.2016, Deregulacija dimnikarstva
- 27.1.2016, Oddaja, Murski val
- 12.1.2016, Kaj je javni interes
- 8.1.2016, Informacija o sprejemu zakona...
- 7.1.2016, Opozorilo stranki DeSUS
- 1.1.2016 Posebno sporočilo
- 2.12.2015, Odgoror Zbornici za poslovanje z nepremičninami
- 27.11.2015, Sporičilo št. 29
- 26.11.2015 Sporočilo št. 27
- 6.11.2015, Protest
- 3.11.2015 Sporočilo za javnost
- 22.10.2015, Sporočilo za javnost
- 21.10.2015, Sporočilo za javnost
- 19.10.2015, Sporočilo št. 20
- 15.10.2015 Analiza sklepa vlade
- 1.10.2015, Ničnost meritev emisij
- 30.9.2015, Poziv vladi RS
- 22.9.2015, Novi dimnikarski zakon
- 15.9.2015 Tiskovna konferenca o dimnikarski problematiki
- 15.9.2015 Dimnikarska problematika
- 14.9.2015, ZLAN, Pripombe na predlog zakona
- 1.9.2015, TV oddaja dobro jutro
- 30.7.2015, Zavrnitev zakona o dimnikarskih storitvah
- 17.8.2015, Preklic dimnikarskih storitev
- 4.8.2015 Uradni list EU
- 30.7.2015 Tiskovna konferenca civilnih iniciativ
- 14.7.2015 Odprto pismo Predsedniku Vlade
- 3.7.2015, Dimnikarska služba
- Odprto pismo
- Javna predstavitev mnenj
- 15.5.2015 Predstavitev mnenj
- Konec dimnikarskega monopola
- Pot do nove dimnikarske zakonodaje
- Predsedniku Vlade RS
- Javni poziv
- Pripombe na predlog novega zakona
- Zvezi svobodnih sindikatov Slovenije
- Resnica o novem predlogu dimnikarske ureditve
- Odgovor na vprašanje kako organizirati meritve emisij
- Obrazci za prijavo
- Pobuda Varuhu človekovih pravic
- 17.2.2015 Zahteve VCP Dimnik enota Posavje
- 12.2.2015 Odgovor MOP-u
- Projekt kakovostne oskrbe in presoja vgrajenih kurilnih naprav
- 21.1.2015 Sklep državnega sveta
- Prenehanje dimnikarskih koncesij
- 16.1.2015 Dopis predsedniku Vlade RS
- Obvestilo volivcem 15.5.2014
- Odgovor člana CI Marka Rudmana
- Spoštovani uporabniki dimnikarskih storitev
- Sestanek civilnih iniciativ z Ministrom MKO
- Izjava za javnost 22.11.2013
- Odgovor ministrstva evropski komisiji
- Članek Dr. Cirila Ribičiča
- Javni poziv
- Ustavno pravne podlage.....Dr. Ciril Ribičič
- Zakon o dimnikarski dejavnosti
- Zahteva po spremembi dimnikarske zakonodaje
- Objava
- Ali bodo dimnikarji spet prinašalci sreče?
- Spoštovani podpisniki peticije
- Revizijsko poročilo Račnskega sodišča
- Astronomski zaslužki dimnikarjev
- Proti privatizaciji vode
- Pritožba na ministrstvo
- Zahteve civilnih iniciativ
- Dopis Toneta Kristana 22.1.2013
- Dimnikarske koncesije
- Poziv Vladi RS 18.12.2012
- Odprto pismo 2
- Poročilo o realizaciji sklepov odbor DZ 13.11.2012
- Upor proti dimnikarskim parazitom.
- Predlogi Civilnih iniciativ Ministrstvu za kmetijstvo in okolje
- Cenik dimnikarskih storitev
- Seja 29.5.2012
- Dopis Toneta Kristana
- Civilno združenje......
- Zaprosilo
- Kazenska ovadba
- Objava v časopisu Večer
- Cenik dimnikarskih storitev
- Postanite član